Acquisitie en social media

Geschreven door: Jasper Runneboom

Acquisitie met social media

De opkomst van social media zorgen ervoor dat er een hele rits aan nieuwe mogelijkheden zijn bijgekomen als het gaat om acquistie. Maar goed, wat kan je ermee, hoe pas je het succesvol toe en wat kan je beter niet doen?

Acquisitie via social media werkt eigenlijk net andersom dan acquisitie via de telefoon. De ontvanger bepaalt of hij jou interessant vindt. Je moet dus de aandacht op je vestigen!

Social media als verkoopkanaal

Kan je social media inzette om je diensten te verkopen? Ja. Betekent dit dat je zomaar succes haalt door als een malle te gaan spammen? Nee.

Social media draait erom dat diegene die jouw berichten ontvangt geprikkeld wordt om actie te ondernemen. De kunst is dus om een interactie op gang te brengen waardoor je uiteindelijk een nieuwe klant krijgt.

Dit prikkelen doe je door iets te sturen wat hem nieuwsgierig maakt. Een leuke opmerking, een handige tip, een compliment. Het zijn allemaal middelen om ervoor te zorgen dat de ontvanger geïnteresseerd in je raakt. Zodat de ander denkt: wie is die vreemde persoon die mij dit zomaar stuurt?

Het mooie aan social media is dat je kan filteren, vooral bij Twitter is dit erg handig. Met behulp van social media dashboards (zoals Hootsuite) kom jij uit bij jouw doelgroep. Zo kan je heel specifiek de juiste mensen vinden en benaderen.

De uitdaging voor jou is om de juiste boodschap te sturen zodat ze meer van jou willen weten!

Interessante tools & tips

• Hootsuite : social media dashboard met filter optie

Twitter : filter op een woord en kijk wat boven komt drijven

• Word op Linkedin lid van voor jou interessante groepen en kijk regelmatig wat hier wordt gepost. Als er iets interessants langskomt, reageer erop!

• Op Facebook heb je ook groepen net als Linkedin, ook hier is het interessant om er lid van te worden en vooral te reageren.

  • Over deze site

    Over deze website

    De gemiddelde zzp'er maakt € 34.000,- winst per jaar en 55% van de startende ondernemers stopt alweer binnen 5 jaar.

    Die cijfers moeten beter!

    Daarvoor biedt zakelijkgroeien.nl inzicht, kennis en tools om de overlevingskans van startende ondernemers en de winst van zzp'ers te vergroten. Dit doen we vanuit onze eigen ervaringen als zzp'er.

    Wij zorgen dat je de belangrijke randzaken rondom jouw bedrijf of zzp-betaan beter begrijpt en goed opzet. Zodat je weet waar je potentiële groei zit en de juiste keuzes maakt. Met als resultaat dat je jouw bedrijf of zzp-betaan voor de lange termijn winstgevend maakt. En je door kan gaan om in vrijheid en naar eigen inzicht een impact te maken op de wereld en te bouwen aan jouw succes.

    Spreekt dit je aan? Word dan lid van onze LinkedIn groep!

  • Kenniscentrum