Wat is de invloed van goede instore marketing?

Geschreven door: Zakelijkgroeien.nl 0 reactie

Wat is de invloed van goede instore marketing?

De komst van het internet heeft de afgelopen jaren een enorme invloed gehad op ons shopgedrag. Winkelen doen we nog steeds maar dit doen we inmiddels op een andere manier, vaak veel doelgerichter. Vandaag de dag kunnen online en offline shopping elkaar enorm versterken. Voor het offline shoppen is het instore marketing enorm belangrijk. Daar gaan we in dit artikel wat dieper op in.

Klanten aantrekken met instore marketing

De mensen die ervoor kiezen om nog naar de fysieke winkel te gaan, moeten met instore marketing naar de winkel getrokken worden. Hierin kan ook online een rol spelen. Op het moment dat je potentiële klanten toestemming geven voor het sturen van beacon berichten kun je ze ook via de digitale wereld naar je winkel lokken. Dit in combinatie met het juist inzetten van etalagemateriaal. De communicatie op het etalagemateriaal en de beacon De berichten moet ervoor zorgen dat de klant dus overgehaald wordt om naar jou te gaan en niet naar de concurrent. Denk hierbij aan een kortingsactie of het aanbieden van gratis kopje koffie.

Creëer een unieke belevenis voor de klant

Wanneer de potentiële klant eenmaal binnen is het belangrijk om de aandacht zo lang mogelijk vast te houden en natuurlijk te overtuigen om zoveel mogelijk in de boodschappenmand te doen. Dit kan onder andere door de producten te laten testen, maar ook door met behulp van het juiste etalagemateriaal de juiste producten duidelijk naar voren te laten komen, zodat het voor de klant onmogelijk is die te laten staan. Dit zijn de zogenaamde impulsaankopen. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk dat de belangrijkste producten van je winkel goed onder de aandacht gebracht worden.

Klant centraal stellen

Naast een unieke belevenis en de kracht om die potentiële klant naar je winkel te krijgen is het personeel ook ontzettend belangrijk. Het etalagemateriaal en de technologie draagt bij om de potentiële klant te helpen, maar het personeel moet het afmaken. De potentiële klant heeft natuurlijk ook een bepaalde behoefte en deze moet vervuld worden. Het personeel dat aanwezig in de winkel speelt hier een ontzettend belangrijke rol in. Zij moeten zien te achterhalen waar de potentiële klant naar op zoek is en kijken of die behoefte vervuld kan worden. Bij het vervullen van deze behoefte zal de klant met een positief gevoel de winkel verlaten en wanneer de winkel ook nog eens goed is bevallen zal dit hoogstwaarschijnlijk voor positieve mond-tot-mond reclame gaan leiden.

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat u de verplichte (*) velden invult waar dit is aangegeven. HTML code is niet toegestaan.

  • lening berekenen New10
  • Over Zakelijkgroeien.nl

    Zakelijkgroeien.nl is door Jasper Runneboom opgezet als platform om startende ondernemers en zzp'ers (financieel) succesvol te laten worden.

    Vanuit mijn eigen ervaring en die van andere zzp'ers vind je hier veel informatie, tools en tips die je helpen om net als mij de volgende stap te zetten in je onderneming en van start-up door te groeien naar een stabiel en winstgevend ondernemer.

    Volg me op: LinkedIn