Zoeken
Zoeken
Met deze handige tools wordt jouw administratie een ‘piece of cake’

Inhoud

Inhoud
Met deze handige tools wordt jouw administratie een ‘piece of cake’
Foto van Zakelijkgroeien.nl

Zakelijkgroeien.nl

Leestijd: 4 minuten

Met deze handige tools wordt jouw administratie een ‘piece of cake’

Ondernemen leuk, administratie en cijfers niet? Helaas hoort het er echt bij. Als ondernemer wil je natuurlijk zoveel mogelijk tijd besteden aan de leuke kanten van het ondernemen, zoals het bedenken van nieuwe ideeƫn en het maken van plannen voor de toekomst. Helaas hoort bij het runnen van een bedrijf ook administratie en cijfers bijhouden. Gelukkig zijn er handige tools beschikbaar die het jou als ondernemer gemakkelijk maken om deze taken zo efficiƫnt mogelijk uit te voeren. Zo hoef je er zo min mogelijk tijd te besteden en wordt alles toch goed geregeld. In dit artikel bespreken we vijf handige tools die elke ondernemer zou moeten kennen.

1. Debiteurenbeheer

Een belangrijk onderdeel van administratie is debiteurenbeheer. Als ondernemer wil je immers dat je facturen op tijd worden betaald, zodat je zelf weer verder kunt met jouw werkzaamheden. Een tool die hierbij kan helpen is de software vanĀ Payt. Een effectief, duidelijk debiteurenbeheer is van essentieel belang, vooral wanneer je een groot klantenbestand hebt. Het kost, als je zelf het spreekwoordelijke wiel steeds moet uitvinden, ontzettend veel tijd. Voor je onderneming is het uiteraard erg belangrijk dat je klanten op tijd betalen. Payt maakt debiteurenbeheer makkelijk, overzichtelijk en duidelijk voor jezelf Ć©n je klanten. Het biedt het meest adequate softwarepakket voor elk bedrijf, ongeacht of dit nu een zzpā€™er is of een multinational.

2. Boekhoudprogramma

Een ander belangrijk onderdeel van de administratie is natuurlijk boekhouding bijhouden. Voor veel ondernemers is dit geen favoriete bezigheid, maar toch moet het gebeuren om inzicht te krijgen in de financiĆ«le status van jouw bedrijf. Het inhuren van een boekhouder of administratiekantoor is echter vaak een dure grap. Door de boekhouding zelf te doen, kun je enorm veel geld besparen. Het is uiteraard wĆ©l van belang dat het goed gebeurt. Gelukkig zijn er tegenwoordig handige online platforms waarmee je jouw boekhouding min of meer automatisch kunt doen. Een handige tool om hierbij te gebruiken is Moneybird of Jortt. Dit soort online boekhoudprogrammaā€™s zijn niet duur en maken boekhouden een stuk makkelijker en overzichtelijker door het automatisch inlezen van banktransacties en facturen. Daarnaast kun je met Moneybird eenvoudig offertes en facturen opstellen en versturen.

3. Salarisadministratie

Als jouw bedrijf medewerkers in dienst heeft, komt daar natuurlijk ook een goede salarisadministratie bij kijken. Dit kan een tijdrovende klus zijn, maar gelukkig zijn er tools beschikbaar die dit proces voor jou kunnen vereenvoudigen. Een handige tool hiervoor is Employes of Nmbrs. Met deze tools kun je eenvoudig de salarisadministratie bijhouden en loonstrookjes opstellen voor medewerkers. Daarnaast kun je via zoā€™n tool ook verlof- en verzuimregistratie bijhouden. Het draaien van de maandelijkse loonrun wordt dan een eenvoudige klus die je in een kwartiertje klaar hebt. Ā In korte tijd wordt alles verwerkt en staan de betaalbestanden klaar. Ook erg handig is dat je personeel ook direct beschikt over de loonstroken en dat de loonjournaalposten automatisch in het boekhoudsysteem worden verwerkt.

4. Google Workspace

Ook erg handig isĀ Google Workspace, voorheen bekend als G Suite. Dit is een pakket van verschillende tools die ondernemers kunnen gebruiken om samen te werken binnen het bedrijf en efficiĆ«nter te communiceren met klanten en partners. Het uitwisselen van documenten, teksten en belangrijke gegevens wordt een stuk makkelijker en overzichtelijker. Zo biedt Google Workspace onder andere Gmail (voor e-mail), Google Drive (voor het delen van documenten) en Google Meet (voor videoconferenties). Deze tools maken het mogelijk om altijd up-to-date te blijven en snel met anderen samen te werken.

5. Projectmanagement

Als kleine of startende ondernemer zal je misschien niet direct aanĀ projectmanagementĀ denken. Toch kan dit je veel brengen! Zo kun je taken uitzetten en inplannen, tijdregistratie toepassen, budgetten vastleggen en leads en prospects bijhouden. Afhankelijk van welk systeem je gebruikt, is het veelal ook mogelijk om rapporten te maken, contactgegevens bij te houden en kun je beschikken over een goede SSO en API ondersteuning. Met een uitgebreide projectmanagement tool zoals Productive of Gripp, houd je overzicht, het geeft je rust Ć©n het zorgt dat alles soepel verloopt. Kortom, een boost voor jezelf Ć©n je onderneming.

Conclusie

Administratie hoort er helaas echt bij als ondernemer, maar dat betekent niet dat het een vervelende klus hoeft te zijn. Door gebruik te maken van handige tools zoals Payt, Moneybird, Nmbrs en Google Workspace maak jij jouw administratieve taken zo gemakkelijk mogelijk en hou jij meer tijd over voor de leuke kanten van het ondernemen. Zo geef je jouw onderneming een boost en wordt het minder leuke, administratie deel een ā€˜piece of cakeā€™! Lekker met een kop koffieā€¦

Deel het artikel
Wat vond je van dit artikel?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zakelijkgroeien.nl

Hier vind je oplossingen, tips en tools om zorgeloos te ondernemen. Zodat jij je kan focussen op de zakelijke groei van je bedrijf.

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Leestijd: 4 minuten

Een sterk team van tevreden medewerkers is het fundament van elk succesvol bedrijf. Voelt je personeel zich gewaardeerd en komen

Leestijd: 3 minuten

Samen spullen delen: de deeleconomie is in opkomst en wint snel aan populariteit. Deze trend is niet alleen interessant voor

Leestijd: 8 minuten

Tegenwoordig wordt Voice Search optimalisatie steeds belangrijker voor bedrijven die hun online zichtbaarheid willen vergroten. Met de opkomst van bijvoorbeeld

Leestijd: 11 minuten

In de veranderende wereld van digitale marketing is Google Ranking een belangrijke factor voor het succes van je website. Maar

Leestijd: 5 minuten

Zoals je weet, is het voor ondernemers net wat lastiger om een huis te kopen. Het aanvragen van een hypotheek

Leestijd: 3 minuten

Thuiswerken is sinds de coronacrisis steeds normaler geworden binnen mkb-bedrijven. Bied jij je personeel nog niet de mogelijkheid om flexibel

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Als bedankje krijg je onze handige budgettool in jouw mailbox!

Je ontvangt max. 2 mails per maand.

Meer tips?