Je workshop, bijeenkomst of event succesvol promoten

Geschreven door: Jasper Runneboom

Even-promoten

Een workshop, bijeenkomst of event goed promoten richting ondernemers is een hele kunst. Je moet immers mensen die het druk hebben overtuigen dat ze hun tijd en geld moeten investeren in jouw event. Om dat voor elkaar te krijgen moet je jouw event bij ze in beeld krijgen, zorgen dat het ze raakt en tenslotte verleidt om zich aan te melden.

In dit artikel delen wij een aantal praktische en simpele tips om je zakelijke event met meer succes te promoten onder ondernemers.

Tip 1: De basis van je event promotie

Zorg dat de basis klopt voordat je een event gaat promoten. De basis is het korte antwoord op de vragen:

  • Wat wordt er georganiseerd
  • Voor wie wordt het georganiseerd?
  • Wat levert het de deelnemer op?
  • Wanneer wordt het georganiseerd?
  • Waar wordt het georganiseerd?

Vervolgens kan er uitgelegd worden waarom het wordt georganiseerd en uitgebreider wat deelname oplevert.

De basis moet echter meteen te vinden zijn. Dus duidelijk zichtbaar bovenaan de pagina. Zo kan een lezer meteen nagaan of het interessant is en of hij of zij kan. Dit klinkt logisch maar als er iets vaak wordt vergeten is het dit! Zorg dus dat mensen er niet naar moeten zoeken, grote kans namelijk dat ze anders afhaken.

Tip 2: Keep it simple

Hiermee bedoelen wij: leg in één of twee regels uit waarom ik jouw workshop of training moet volgen. Wat levert het mij op? Dus wat leer ik, wat neem ik mee naar huis als ik er ben geweest. Maak dit zo concreet mogelijk. Dus: Na deze workshop heb je een professioneel acquisitieplan en weet je hoe je dit stapsgewijs goed moet uitvoeren. Een niet: na deze workshop ben je beter in acquistie.

Daarna kan je het programma uitleggen, de achtergrond en wat je al niet meer erover wil vertellen.

Tip 3: Bedenk iets unieks voor je event

Inspirerend, motiverend, informeel, uniek, het zal allemaal wel. Elk evenement is het. Maar waarom lijken zoveel van de evenementen dan op elkaar? Overal een inspirerende spreker, of nee een motiverende spreker. Daarna en ervoor kan er wat genetwerkt worden. Kopje koffie € 1,50 en dat is het. Hier is niks mis mee. Maar het wordt al veel gedaan. Kan dat niet wat creatiever?

Bedenk dus iets unieks!

Tip 4: Promotie van je event

Voor een goede promotie meld je het uiteraard aan bij ons! Daarnaast meld je het event natuurlijke op alle websites en forums en mail je iedereen plat dat het eraan komt. Op Twitter, LinkedIn en Facebook start je een leuke actie, waarbij je niet vergeet altijd een linkje naar het event te twitteren! Hou hierbij altijd tip 1 en 2 in gedachte!

Bonustip: Follow up

Zorg ervoor dat iedereen die geweest is op jouw zakelijke event zijn contactgegevens achterlaat. Maak ze lid van een groep, zorg dat ze je op Twitter volgen, krijg hun email adres. Zo hou je ze dicht bij je, groeit je netwerk en is de kans groter dat je workshop, training of bijeenkomst de volgende keer gemakkelijker vol komt!

HOE GA JIJ ONLINE INZETTEN VOOR JE EVENT?

Vrijblijvende sparsessie online strategie

Kenniscentrum