Review Teamleader CMS

Geschreven door: Zakelijkgroeien.nl

Als MKB-er of ZZP-er houd je natuurlijk een administratie bij. Het klantenbestand is hiervan een belangrijk onderdeel. Vroeger deed je dat misschien in Excel. In deze tijden waarin de waarde van data steeds meer begint door te dringen, schakelen veel ondernemers over op een CRM systeem. CRM staat voor Customer Relationship Management. Een van de meest populaire programma’s op dit gebied is Teamleader. Hier bespreken we deze crm-software.

 

Gemiddelde beoordeling

9
Bron: Getapp.com (20 reviews)

Welke functies & Opties heeft Teamleader?

Natuurlijk biedt Teamleader jou de mogelijkheid om klantgegevens te bewaren. Daarbij bespaart Teamleader jou heel wat tijd. Voer je het KvK-nummer van een bedrijf in dan worden alle bijbehorende gegevens automatisch ingelezen. Ook je agenda beheer je in Teamleader. Klanten die in je systeem staan, kun je gemakkelijk aan afspraken in je agenda koppelen. Verder deel je agenda’s met je collega’s, zodat je direct ziet wie er wanneer beschikbaar is. Ook kun je offertes (in je eigen huisstijl) opstellen en rechtstreeks koppelen aan je klantenbestand. Op het moment dat de offerte wordt goedgekeurd, maak je er met één druk op de knop een factuur van. Deze offertes en facturen kun je met Temaleader rechtstreeks aan je klanten sturen. Bovendien waarschuwt het systeem op het moment dat de klant te laat betaalt. Teamleader beschikt ook over een module voor klantfeedback en biedt je de optie om nieuwsbrieven te versturen.

Met welke andere softwareprogramma’s kan Teamleader worden geïntegreerd?

Teamleader kan geïntegreerd worden met veel populaire softwareoplossingen. Zo kun je de agendafunctie rechtstreeks koppelen aan agenda’s zoals Office 365, Google Calendar en iCloud. Verder kun je Teamleader koppelen aan Google apps, zodat je toegang krijgt tot je Gmail en GoogleDrive. Natuurlijk is er ook een koppeling met Dropbox. Voor het versturen van nieuwsbrieven is een koppeling met Mailchimp aan te raden. Verder kun je Teamleader integreren met boekhoudprogramma’s als Exact Online en Twinfield.

Hoe gebruiksvriendelijk is en oogt het programma

Teamleader draait in de cloud en is dus vanaf elke computer of mobile device met een internetverbinding te raadplegen. Teamleader is een prettig en intuïtief programma. Log je in via een browser, dan staan alle functionaliteiten keurig in een dashboard verwerkt. Teamleader heeft daarnaast ook een eigen app, waarmee je direct toegang hebt tot je agenda en klantenbestand. Waarbij je klanten rechtstreeks vanuit de app kunt bellen.

Welke rapportages kun je uit Teamleader halen?

Teamleader biedt je tal van mogelijkheden om via je data meer inzicht te krijgen in je klantenbestand en je onderneming. Zo kun je uit de gekoppelde agenda’s snel een verlofrapportage laten opstellen en geeft de factureringsmodule je inzicht in het aantal niet-betaalde facturen (ook per klant) en de omzetcijfers.

Hoe is de prijsopbouw van Teamleader?

Het goedkoopste abonnement kost €25 per maand en geeft twee gebruikers toegang tot het systeem. Meer gebruikers toevoegen kan ook, dat kost dan €10 per maand, per gebruiker, extra. Betaal je liever per kwartaal, dan gaat het maandbedrag voor de eerste twee gebruikers omhoog naar €30 en kost elke volgende gebruiker €15. De eerste 14 dagen is Teamleader gratis. Je kunt dus bekijken of het programma iets voor je is, voordat je gaat betalen.

Hoe is de support vanuit de organisatie?

Teamleader beschikt over een heldere handleiding, die je helpt bij het juist instellen van de software. Heb je vragen, dan beschikt Teamleader over een helpdesk die zowel per e-mail als telefonisch te bereiken is.

[addtoany]

Kenniscentrum