ZZP-ers en trainingen

Geschreven door: Jasper Runneboom

Hoe vaak volgt een zzp-er een training, welke dag heeft hierbij zijn voorkeur, hoeveel geeft hij jaarlijks uit aan training en aan wat voor soort training heeft hij eigenlijk behoefte?

Dit zijn enkele van de vragen waar wij vanuit ZZP Agenda graag een antwoord op wilde hebben. Daarom hebben wij dit in het voorjaar van 2015 onderzocht. De resultaten van dit onderzoek zijn samengevat in onderstaande infographic.

infographic

Resultaten van het onderzoek

De volledige resultaten van de behoefte aangaande training vind je hieronder.

Hoe vaak volg je een training per jaar?

Bijna 90% van de ondervraagde zzp-ers volgt minstens 1 training per jaar. Iets minder dan de helft volgt minimaal 3 trainingen per jaar.

hoe vaak training2

Wat is je favoriete dagdeel voor een training?

Het favoriete dagdeel voor een training is de ochtend, de avond is het minst favoriet.

dagdeel training

Wat is je favoriete dag voor een training?

Donderdag is duidelijk de beste dag om een training te geven, dinsdag en woensdag zijn de minst geschikte dagen voor het geven van een training, het weekend buiten beschouwing gelaten.

Favoriete dag

Wat geef je jaarlijks uit aan trainingen?

Een grote groep zzp-ers (+/- 45%) geeft minder dan € 300,- uit aan trainingen op jaarbasis. Ongeveer een kwart van de ondervraagde zzp-ers geeft minimaal € 600,- uit per jaar aan training, iets meer dan 10% geeft meer dan € 1200,- uit aan training.

Bijna de helft van de uitgaves aan trainingen wordt gedaan door 23% van de zzp-ers. Dit zijn de zzp-ers die meer dan € 600,- uitgeven aan trainingen.

Uitgaven

  • Over deze site

    Over deze website

    De gemiddelde zzp'er maakt € 34.000,- winst per jaar en 55% van de startende ondernemers stopt alweer binnen 5 jaar.

    Die cijfers moeten beter!

    Daarvoor biedt zakelijkgroeien.nl inzicht, kennis en tools om de overlevingskans van startende ondernemers en de winst van zzp'ers te vergroten.

    Wij zorgen dat je de belangrijke randzaken rondom jouw bedrijf of freelance betaan beter begrijpt en goed opzet. Zodat je weet waar je potentiële groei zit en de juiste keuzes maakt. Met als resultaat dat je jouw bedrijf of freelance betaan voor de lange termijn winstgevend maakt. En je door kan gaan om in vrijheid en naar eigen inzicht een impact te maken op de wereld en te bouwen aan jouw succes.

    Spreekt dit je aan? Word dan lid van onze LinkedIn groep!

  • Kenniscentrum