Urenregistratie app? Dit zijn uitstekende opties

Urenregistratie Apps: beste keuzes + keuzenhulp

Urenregistratie met apps is tegenwoordig dé manier om makkelijk gewerkte uren bij te houden. Er zijn 2 soorten apps voor het bijhouden van uren.  De eerste soort apps zijn specifiek ontwikkeld voor het bijhouden van uren.  Dit is de kern van deze apps, hieromheen zijn vaak extra de functies gebouwd. Bij de tweede soort apps is het net andersom, hierbij is het uren bijhouden onderdeel van een groter pakket. Zo bieden veel boekhoudprogramma’s en projectmanagementprogramma’s een uitstekende module aan om uren in bij te houden.

Populaire apps voor urenregistratie

 

Een goede keuze maken uit de verschillende urenregistratie apps

Hierboven staan enkele populaire opties om je uren in bij te houden.

Als je op termijn ook een programma zoekt waarin je de boekhouding of projectmanagement doet, dan is het aan te raden om een programma te kiezen met een urenregistratie app ingebouwd. Dit scheelt weert in schakelen tussen verschillende programma’s. Goede keuzes voor als je ook een boekhoudprogramma wilt hiervoor zijn Rompslomp en E-Boekhouden. Als je op zoek bent naar een projectmanagementtool bekijk dan eens Teamleader.

Alleen een urenregistratie app nodig?

Ben je voorlopig echt alleen op zoek naar een manier om je uren te registreren en niks meer, kies dan een app die hiervoor gebouwd is. Een goed voorbeeld hiervan is TimeMate en Toggl. Dit zijn apps met een fijne functionaliteit. Uren bijhouden werkt in deze tools makkelijk en snel. Je wilt namelijk niet teveel tijd kwijt zijn aan het bijhouden van je uren 😉

Wat maakt een urenregistratie app een goede app?

Een goede urenregistratie app bevat de volgende functionaliteiten:

  1. Snel een timer aan- en uitzetten, waar je ook bent
  2. Makkelijk beschrijving en project toevoegen aan geklokte uren
  3. Makkelijk tijd en datum aanpassen of later toevoegen
  4. Inzicht in gewerkte uren, uitgesplitst naar klant of project

Voor bedrijven zijn de volgende functionaliteiten nog extra belangrijk:

  1. Inzicht in uren per werknemer
  2. Makkelijk voor mederwerkers in gebruik 
  3. Koppelingen met andere tools zoals agenda’s, boekhoudprogramma, cms en projectmanagent

Het alternatief, uren bijhouden in Excel

Je kan er ook voor kiezen om je uren bij te houden in Excel. Dit is een veel gebruikte methode, vooral door startende ondernemers en freelancers. Excel (of Google sheets) heb je vaak immers al en het heeft allemaal handige rekenfuncties om bijvoorbeeld je uren uit te rekenen. 

Een probleem bij Excel en Google Sheets is alleen wel dat het vrij foutgevoelig is. Bovendien ontbreekt bijvoorbeeld een timer-functie. Ook is zowel Excel als Google sheets niet prettig op je smartphone. 

In de praktijk betekent dit dat je uren vaak achteraf moet schatten. Of dat je een foute berekening maakt als je uren bij elkaar optelt. Kortom, uren bijhouden in deze programma’s is gewoon niet heel praktisch. Niet voor niets zijn er allemaal slimme apps op de markt gekomen voor het bijhouden van je uren.

Welkom in ondernemersland!

Leer hoe je hier overleeft en een gezond bedrijf opbouwt.

Ik leg het je in een paar mailtjes uit: