Het klantensysteem is een van de belangrijkste elementen van de administratie van een ondernemer. Je hebt via dit systeem immers toegang tot je klant. Tegenwoordig is toegang alleen, voor veel ondernemers niet voldoende en willen zij meer inzicht verkrijgen in wie hun klanten zijn. Hiervoor maken veel ondernemers gebruik van Customer Relation Management, ofwel CRM. Ondernemers die op zoek zijn naar een CRM systeem, kunnen al sinds de jaren ’80 rekenen op de softwareoplossingen van Archie. Archie CRM is het meest geschikt voor middelgrote organisaties. Archie biedt deze service op twee manieren aan. Je kunt Archie op je eigen systeem laten draaien, of gebruikmaken van de cloud versie.
Welke functies & opties heeft Archie?
De kern van Archie is natuurlijk je klantenadministratie. Deze is overzichtelijk weergegeven en bevat meerdere tabs waarin je informatie over jouw klanten kwijt kunt. Vooral de zoekfunctie is handig. Bovendien is het een lerend programma, zodat veelgemaakte zoekopdrachten en zoekresultaten bovenaan worden weergegeven. Daarnaast beschikt Archie ook over een agenda. Afspraken worden via Geomap geografisch weergegeven, zodat je ziet waar je op welk moment moet zijn.
Met welke andere software kan Archie worden geïntegreerd?
Je kunt je klantgegevens rechtstreeks koppelen aan LinkedIn profielen van je klanten. Dit is een handige toevoeging, aangezien veel klanten zelf hun LinkedIn up-to-date houden. Verder is het mogelijk Archie te koppelen aan je Outlook en agenda en e-mail. Ook is het mogelijk om rapportages uit Archie te exporteren naar MS Excel. Archie heeft ook een RRS feed, waarmee je externe bronnen (bijvoorbeeld het nieuws) kunt integreren met Archie.
Hoe gebruiksvriendelijk oogt en is Archie?
Archie werkt op basis van een overzichtelijk dashboard. Die overzichtelijkheid is handig. Je hebt in één keer toegang tot een boel informatie, zonder dat het te druk wordt op je scherm. Je navigeert gemakkelijk tussen de verschillende onderdelen van het programma.
Welke rapportages kan je eruit halen?
Archie is visueel aantrekkelijk en geeft je in één oogopslag inzicht in de voortgang van je projecten. Als een taak of afspraak al uitgevoerd had moeten zijn, maar nog niet als voltooid in het systeem staat, worden deze rood weergegeven. Ook krijg je met een druk op de knop actuele rapportages over verkoopcijfers, en over je relaties met je klanten en leveranciers. Je kunt de rapportages exporteren naar Excel, of ze als bron gebruiken voor bijvoorbeeld SPSS.
Hoe is de prijsopbouw?
Archie heeft drie modules. Zakelijk, Gemeente en Non-Profit. De meeste modules zijn beschikbaar vanaf €200 per maand. Voor je overgaat tot aankoop van het product, kun je Archie uitproberen op een online demo. Nieuwe gebruikers kunnen bij Archie een initiële cursus volgen. Na het volgen van deze training is gebruikmaken van de telefonische helpdesk gratis. Deze training kost €275 per persoon en duurt ongeveer één dag.
Hoe is de support vanuit de organisatie?
Archie heeft een telefonische helpdesk waarbij je voor ondersteuning terechtkan. De kwaliteit van de geboden hulp is hoog en de meeste vragen worden dan ook snel beantwoord. Deze hulp is gratis, zolang je als gebruiker de initiële training van één dag gevolgd hebt.