Review Teamleader CRM

Review Teamleader CRM

Als MKB-er of ZZP-er houd je natuurlijk een administratie bij. Het klantenbestand is hiervan een belangrijk onderdeel. Vroeger deed je dat misschien in Excel. In deze tijden waarin de waarde van data steeds meer begint door te dringen, schakelen veel ondernemers over op een CRM systeem. CRM staat voor Customer Relationship Management. Een van de meest populaire programma’s op dit gebied is Teamleader. Hier bespreken we deze crm-software.

Welke functies en opties heeft Teamleader?

Natuurlijk biedt Teamleader jou de mogelijkheid om klantgegevens te bewaren. Daarbij bespaart Teamleader jou heel wat tijd. Voer je het KvK-nummer van een bedrijf in dan worden alle bijbehorende gegevens automatisch ingelezen. Ook je agenda beheer je in Teamleader. Klanten die in je systeem staan, kun je gemakkelijk aan afspraken in je agenda koppelen. Verder deel je agenda’s met je collega’s, zodat je direct ziet wie er wanneer beschikbaar is. Ook kun je offertes (in je eigen huisstijl) opstellen en rechtstreeks koppelen aan je klantenbestand. Op het moment dat de offerte wordt goedgekeurd, maak je er met één druk op de knop een factuur van. Deze offertes en facturen kun je met Temaleader rechtstreeks aan je klanten sturen. Bovendien waarschuwt het systeem op het moment dat de klant te laat betaalt. Teamleader beschikt ook over een module voor klantfeedback en biedt je de optie om nieuwsbrieven te versturen.

Met welke andere softwareprogramma’s kan Teamleader worden geïntegreerd?

Teamleader kan geïntegreerd worden met veel populaire softwareoplossingen. Zo kun je de agendafunctie rechtstreeks koppelen aan agenda’s zoals Office 365, Google Calendar en iCloud. Verder kun je Teamleader koppelen aan Google apps, zodat je toegang krijgt tot je Gmail en GoogleDrive. Natuurlijk is er ook een koppeling met Dropbox. Voor het versturen van nieuwsbrieven is een koppeling met Mailchimp aan te raden. Verder kun je Teamleader integreren met boekhoudprogramma’s als Exact Online en Twinfield.

Hoe gebruiksvriendelijk is en oogt het programma

Teamleader draait in de cloud en is dus vanaf elke computer of mobile device met een internetverbinding te raadplegen. Teamleader is een prettig en intuïtief programma. Log je in via een browser, dan staan alle functionaliteiten keurig in een dashboard verwerkt. Teamleader heeft daarnaast ook een eigen app, waarmee je direct toegang hebt tot je agenda en klantenbestand. Waarbij je klanten rechtstreeks vanuit de app kunt bellen.

Welke rapportages kun je uit Teamleader halen?

Teamleader biedt je tal van mogelijkheden om via je data meer inzicht te krijgen in je klantenbestand en je onderneming. Zo kun je uit de gekoppelde agenda’s snel een verlofrapportage laten opstellen en geeft de factureringsmodule je inzicht in het aantal niet-betaalde facturen (ook per klant) en de omzetcijfers.

Hoe is de prijsopbouw van Teamleader?

Het goedkoopste abonnement kost €25 per maand en geeft twee gebruikers toegang tot het systeem. Meer gebruikers toevoegen kan ook, dat kost dan €10 per maand, per gebruiker, extra. Betaal je liever per kwartaal, dan gaat het maandbedrag voor de eerste twee gebruikers omhoog naar €30 en kost elke volgende gebruiker €15. De eerste 14 dagen is Teamleader gratis. Je kunt dus bekijken of het programma iets voor je is, voordat je gaat betalen.

Hoe is de support vanuit de organisatie?

Teamleader beschikt over een heldere handleiding, die je helpt bij het juist instellen van de software. Heb je vragen, dan beschikt Teamleader over een helpdesk die zowel per e-mail als telefonisch te bereiken is.

Alternatieven voor Teamleader?

Lees onze reviews van Freshsales en Perfectview.

Remko van Buuren

Met meer dan 20 jaar ervaring in finance en projectmanagement, heb ik mijn sporen verdiend bij verschillende multinationals. De afgelopen jaren heb ik mijn eigen ondernemersavontuur beleefd en veel geleerd onderweg. Nu sta ik klaar om jou te helpen bij het starten en laten groeien van jouw bedrijf!

Andere interessante artikelen

Door analisten erkende Enterprise Asset Management software helpt bij efficiënt beheer van bedrijfsmiddelen

Organisaties actief in de industrie, utilities, logistiek, gezondheidszorg en infrasector zijn gebaat bij grip op de kostbare assets. Door het realiseren van ...
Gepost op: 28 januari 2022

Facturatie optimaliseren? Kijk eens naar slimme debiteurenbeheer software!

Vrijwel iedere ondernemer krijgt er dagelijks mee te maken: facturen die niet binnen de betalingstermijn betaald worden. Vervelend, want dit kost veel ...
Gepost op: 30 april 2024

Tarief verhogen als zzp’er? Zo doe je dat succesvol

Er zijn nogal wat ondernemers die als een berg opzien tegen een tariefsverhoging. Waarom dit helemaal niet nodig is, leg ik uit ...
Gepost op: 2 april 2024

Handige websites voor (startende) zzp’ers en ondernemers

Als startende ondernemer of zzp’er is het belangrijk dat je zo veel mogelijk op de hoogte bent en blijft van alle informatie ...
Gepost op: 31 oktober 2018

Waarom betaal je ZVW Premie (zorgverzekeringswet premie) als ondernemer?

Bijna iedere ondernemer is bekend met de aangifte Inkomstenbelasting. Veel ondernemers zetten hiervoor een deel van de omzet opzij om zo de ...
Gepost op: 24 maart 2024

Hoeveel inkomstenbelasting betaal ik als ik parttime als zzp’er werk?

Het komt vaak voor dat mensen die zzp’er willen worden, in eerste instantie op parttime basis gaan ondernemen. Je blijft dus (gedeeltelijk) werken ...
Gepost op: 23 januari 2023

Waarom iedere ondernemer passief inkomen zou moeten verdienen

Vrijheid. Dat is voor veel ondernemers dé reden om een eigen bedrijf te beginnen. Maar ja, dan moet er natuurlijk wel geld ...
Gepost op: 14 mei 2021

Marktonderzoek

Wil je weten hoe jouw markt eruit ziet, hoe groot die is (en of die er eigenlijk wel is) en wie jouw ...
Gepost op: 9 december 2019

5 tips voor de perfecte zakelijke smartphone: veilig, functioneel en altijd up-to-date

Bent u op zoek naar een nieuwe zakelijke smartphone en heeft u al een favoriet in gedachten? Wij hebben een overzicht opgesteld ...
Gepost op: 21 augustus 2019

9 tips om minder tijd kwijt te zijn aan je boekhouding

De meeste zzp’ers vinden het doen van de administratie en boekhouding het minst leuke werkje dat aan het ondernemen vast zit. Geldt ...
Gepost op: 12 november 2019

Handig

Top 3

Boekhoudsoftware

4.5/5
4.5/5
4.5/5

Dit zijn gesponsorde resultaten

Inschrijf je in voor onze nieuwsbrief & ontvang onze handige budgettool in jouw mailbox!

Je ontvangt max. 2 mails per maand.

Handige budgettool voor zzp'ers

Altijd genoeg geld voor de belasting, je bedrijf en jezelf.