Welke marketingkanalen inzetten?

Welke marketingkanalen inzetten?

Om jouw boodschap in jouw markt bekend te maken, kan je kiezen: met hagel schieten en hopen dat je wat raakt, of gericht je boodschap sturen. Het laatste levert waarschijnlijk het beste resultaat op. Er zijn veel beschikbare kanalen waar je jouw boodschap kunt vertellen aan je doelgroepen. Maar wat is nou het juiste marketingkanaal?

Grofweg is er een indeling te maken tussen traditionele marketingkanalen en online marketingkanalen. Om een keuze te maken welke marketingkanalen voor jou geschikt zijn, is het belangrijk te weten welke kanalen er zijn. Bovendien moet je bepalen welke kanalen door jouw doelgroep gebruikt worden en waarvoor. Vaak is goede marketing een combinatie van verschillende kanalen.

Traditionele marketing

Bij traditionele marketingkanalen kan je denken aan de bekende uitingen als advertenties in bladen en kranten, radio en tv commercials, flyers, brochures, papieren mailings etc.

Marketingkanalen waar veel ZZP-ers voor kiezen zijn flyers en brochures. Dit kost tegenwoordig niet veel en het ziet er leuk uit. Vooral brochures kunnen er soms prachtig uitzien, dit vindt ook vaak iedereen!

Alleen is er een wereld van verschil tussen een mooie brochure en één die jou ook echt klanten oplevert.

Probeer dus rationeel hierin te zijn. Brochures en flyers zijn nog steeds erg nuttige marketinginstrumenten om jezelf onder de aandacht te brengen, of om mensen te informeren. Maar ze worden pas echt nuttig als je ze inzet in combinatie met andere marketing kanalen en acquisitie.

Online marketingkanalen

Offline kanalen zijn belangrijke marketinginstrumenten om je boodschap over je product of dienst te vertellen. Echter alleen traditionele kanalen gebruiken, voldoet in deze tijd niet meer.

De nieuwe marketingkanalen zijn online via internet. Grote voordelen van de online kanalen zijn: dat informatie snel en eenvoudig te wijzigen is, alles veel beter meetbaar is, je makkelijker dingen kan testen en dat je veel meer interactie hebt. Er zijn veel online marketingkanalen. De belangrijkste zijn: social media, je website en email.

Online marketing is tegenwoordig als ZZP’er niet meer te negeren, zet het dus in! Je kan veel zelf doen of uitbesteden aan professionals.

Kiezen tussen marketingkanalen

Er zijn meer marketingkanalen dan ooit, dit maakt het lastig om de juiste keuzes en combinaties te maken. Alle kanalen hebben hun eigen spelregels. Wil je het maximale uit je marketing halen? Ga er dan strategisch mee aan de slag, zodat je de juiste marketingkanalen succesvol inzet!

Jasper Runneboom

Dankzij 10 jaar zelf ondernemen en werken bij de Kamer van Koophandel heb ik goede kennis van cijfers en inside informatie over de Belastingdienst zelf. Deze en andere informatie voor je boekhouding vind je op deze website.

Andere interessante artikelen

Online Marketing Tools

Jij, je bedrijf en ook je marketingbeleid moeten met de tijd meegaan, dat doet je doelgroep immers ook. De tijd dat mensen ...
Gepost op: 22 mei 2015

Als zzp’er een AOV-verzekering afsluiten: ja of nee?

Het is misschien niet de leukste kant van het ondernemen, maar wél een belangrijke: het regelen van je eigen verzekeringen. Daar hoort ...
Gepost op: 23 maart 2021

Hoe zet ik social media in als ondernemer?

Social media zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Er wordt veel over geschreven en bijna iedereen gebruikt een of ...
Gepost op: 22 mei 2015

Boekhouding als zzp’er: zelf doen of een boekhouder inschakelen?

De zzp boekhouding is het bewijs waaruit blijkt dat jouw opgegeven omzet, kosten en winst klopt. Het is als het waren een ...
Gepost op: 22 mei 2015

5 redenen om als ZZP’er te kiezen voor factoring

Factoring wordt vaak nog steeds gezien als iets voor grotere bedrijven, maar het voorfinancieren van facturen kan erg handig zijn voor zzp’ers. ...
Gepost op: 25 mei 2021

Zo kies je een zakelijke outfit: do’s en don’ts

Je hebt tientallen opties wanneer je voor een zakelijke look wilt gaan. Voor vrouwen komt er vaak nog net iets meer kijken ...
Gepost op: 18 augustus 2020

Hoe kies je een goede boekhouder?

Als ondernemer kan het bijhouden van de administratie een hele klus zijn en veel tijd in beslag nemen. Tijd die je misschien ...
Gepost op: 26 oktober 2021

Review Rompslomp boekhoudprogramma

Als zzp’er of kleine ondernemer word je geconfronteerd met een grote stapel administratie en papieren. Die rompslomp wil je zo snel mogelijk ...
Gepost op: 17 oktober 2018

Contracten

Zaken doen betekent afspraken maken. Het is belangrijk om de gemaakte afspraken goed op papier vast te leggen. Mocht het namelijk niet uitpakken ...
Gepost op: 22 mei 2015

Investeringsaftrek: nog investeren voor het eind van het jaar?

Het einde van het jaar nadert. Dan zou het wel eens handig kunnen zijn om te zien hoeveel je dit jaar geïnvesteerd ...
Gepost op: 2 december 2015

Handig

boekhoudservice
Boekhouder nodig?

Ontvang tot 3 offertes van geselecteerde boekhouders!

Wat een mooie spontane foto he? 

welkom licht
Welkom op mijn website!

Ik heb deze website opgericht omdat ik weet dat de boekhouding een van de grootste struikelblokken voor ondernemers is. Mijn kennis hierover dankzij 10 jaar zelf ondernemen en mijn werk bij de Kamer van Koophandel deel ik hier. 

Je boekhouding de baas worden? Een goede eerste stap is dan onze adviestool voor je boekhouding in te vullen. 

Jasper 

Top 3

Boekhoudsoftware

4.5/5
5/5
4.5/5

Boekhoudprogramma van de maand

Tot 15 maanden gratis

4.6/5