Welke marketingkanalen inzetten?

Welke marketingkanalen inzetten?

Om jouw boodschap in jouw markt bekend te maken, kan je kiezen: met hagel schieten en hopen dat je wat raakt, of gericht je boodschap sturen. Het laatste levert waarschijnlijk het beste resultaat op. Er zijn veel beschikbare kanalen waar je jouw boodschap kunt vertellen aan je doelgroepen. Maar wat is nou het juiste marketingkanaal?

Grofweg is er een indeling te maken tussen traditionele marketingkanalen en online marketingkanalen. Om een keuze te maken welke marketingkanalen voor jou geschikt zijn, is het belangrijk te weten welke kanalen er zijn. Bovendien moet je bepalen welke kanalen door jouw doelgroep gebruikt worden en waarvoor. Vaak is goede marketing een combinatie van verschillende kanalen.

Traditionele marketing

Bij traditionele marketingkanalen kan je denken aan de bekende uitingen als advertenties in bladen en kranten, radio en tv commercials, flyers, brochures, papieren mailings etc.

Marketingkanalen waar veel ZZP-ers voor kiezen zijn flyers en brochures. Dit kost tegenwoordig niet veel en het ziet er leuk uit. Vooral brochures kunnen er soms prachtig uitzien, dit vindt ook vaak iedereen!

Alleen is er een wereld van verschil tussen een mooie brochure en één die jou ook echt klanten oplevert.

Probeer dus rationeel hierin te zijn. Brochures en flyers zijn nog steeds erg nuttige marketinginstrumenten om jezelf onder de aandacht te brengen, of om mensen te informeren. Maar ze worden pas echt nuttig als je ze inzet in combinatie met andere marketing kanalen en acquisitie.

Online marketingkanalen

Offline kanalen zijn belangrijke marketinginstrumenten om je boodschap over je product of dienst te vertellen. Echter alleen traditionele kanalen gebruiken, voldoet in deze tijd niet meer.

De nieuwe marketingkanalen zijn online via internet. Grote voordelen van de online kanalen zijn: dat informatie snel en eenvoudig te wijzigen is, alles veel beter meetbaar is, je makkelijker dingen kan testen en dat je veel meer interactie hebt. Er zijn veel online marketingkanalen. De belangrijkste zijn: social media, je website en email.

Online marketing is tegenwoordig als ZZP’er niet meer te negeren, zet het dus in! Je kan veel zelf doen of uitbesteden aan professionals.

Kiezen tussen marketingkanalen

Er zijn meer marketingkanalen dan ooit, dit maakt het lastig om de juiste keuzes en combinaties te maken. Alle kanalen hebben hun eigen spelregels. Wil je het maximale uit je marketing halen? Ga er dan strategisch mee aan de slag, zodat je de juiste marketingkanalen succesvol inzet!

Jasper Runneboom

Dankzij 10 jaar zelf ondernemen en werken bij de Kamer van Koophandel heb ik goede kennis van cijfers en inside informatie over de Belastingdienst zelf. Deze en andere informatie voor je boekhouding vind je op deze website.

Andere interessante artikelen

Boekhouder in Amersfoort vinden

Voor een boekhouder in Amersfoort hoef je niet verder te kijken. Herken jij jezelf in het volgende scenario? Je bent vol enthousiasme ...
Gepost op: 29 maart 2022

Klanten aan je binden? Zo doe je dat!

‘Word ook een klantmagneet’, of ‘Verhoog vandaag nog je omzet met dit XYZ-stappenplan!’ Je hoeft maar even over Facebook te struinen en ...
Gepost op: 21 september 2021

Waarom iedere ondernemer passief inkomen zou moeten verdienen

Vrijheid. Dat is voor veel ondernemers dé reden om een eigen bedrijf te beginnen. Maar ja, dan moet er natuurlijk wel geld ...
Gepost op: 14 mei 2021

Wat is het eigen vermogen van mij als zzp’er of eenmanszaak?

Eigen vermogen van een zzp’er of een eenmanszaak, wat is dat eigenlijk? Het begrip ‘eigen vermogen’ is een boekhoudkundige term. Het eigen ...
Gepost op: 1 mei 2019

Social Media veel effectiever inzetten in 4 simpele stappen

Natuurlijk is het leuk om een update over je bedrijf te geven op je eigen Facebook pagina, maar wie en wat bereik ...
Gepost op: 30 november 2015

Wat moet er op een factuur staan?

Als je een factuur stuurt moet deze aan een aantal wettelijk eisen voldoen om rechtsgeldig te zijn. Er wordt wat betreft eisen ...
Gepost op: 24 mei 2015

Welke rechtsvorm moet ik kiezen?

Welke rechtsvorm gaat jouw onderneming krijgen? Het kiezen van de juiste rechtsvorm heeft met veel zaken te maken. Onder andere met de ...
Gepost op: 22 mei 2015

Urencriterium van 1225 uur berekenen

Voldoen aan het urencriterium voor de zelfstandigenaftrek Bereken hier makkelijk of je dit jaar aan het urencriterium voldoet van 1225 uur. Dit ...
Gepost op: 14 juni 2022

Aftrekposten als zzp’er? Deze wil je kennen en toepassen

Aftrekposten op je inkomstenbelasting maken ondernemen als zzp’er een stuk leuker. Als je ze goed toepast, betaal je namelijk minder belasting en ...
Gepost op: 13 april 2020

8 tips voor effectief thuiswerken als ondernemer

Steeds vaker werken ondernemers vanuit huis. Thuiswerken is echter een heel andere ervaring dan werken op een kantoor. Hoe blijf je productief ...
Gepost op: 13 juli 2021

Handig

Wat een mooie spontane foto he? 

welkom licht
Welkom op mijn website!

Ik heb deze website opgericht omdat ik weet dat de boekhouding een van de grootste struikelblokken voor ondernemers is. Mijn kennis hierover dankzij 10 jaar zelf ondernemen en mijn werk bij de Kamer van Koophandel deel ik hier. 

Je boekhouding de baas worden? Een goede eerste stap is dan onze adviestool voor je boekhouding in te vullen. 

Jasper 

boekhoudservice
Boekhouding uitbesteden?

Maak gebruik van onze boekhoudservice speciaal voor eenmanszaken en freelancers. 

Top 3

Boekhoudsoftware

4.5/5
5/5
4.5/5

Boekhoudprogramma van de maand

Tot 15 maanden gratis

4.6/5