Review Monday team management software

Review Monday team management software

Monday kan goed gebruikt worden als urenregistratieapp maar is meer dan dat. Het is een team management softwareprogramma, gebaseerd op de overtuiging dat transparantie en samenwerking een werkcultuur van motivatie en ‘empowerment’ creëren; krachtigere medewerkers zijn tenslotte productievere werknemers. Monday heeft dus als doel bij te dragen aan productiviteit en efficiëntie op de werkvloer. Het programma wordt door veel gevestigde namen gebruikt zoals Philips, Discovery Channel, Carlsberg en MIT. Het is daarom misschien ook voor jouw bedrijf interessant om je te verdiepen in dit programma.

Welke functies & opties heeft Monday?

Wanneer je het softwareprogramma Monday gebruikt, dan start je met het kiezen van een sjabloon welke je kunt aanpassen naar je eigen workflow en behoeften. Wanneer je van meerdere workflows gebruik maakt, kun je meerdere sjablonen gebruiken. Monday is een visueel programma met als doel om overzicht te bewaren. Zo zijn er veel kolommen te vinden waar je alle benodigde informatie in kunst vastleggen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan tags, deadlines en prioriteiten.

Wanneer je je team aanmeldt kun je ze toewijzen aan de projecten waarbinnen ze werkzaam zijn. Omdat alle projectleden in dezelfde functionaliteit werken, is het gemakkelijk om hierbinnen met elkaar te communiceren en inzicht te krijgen in de stand van zaken. Alle gesprekken, sheets, bestanden en checklists worden binnen het project opgeslagen.

De gegevens worden altijd op een visuele manier weergeven, er wordt veelal gebruik gemaakt van grafieken, tabellen, foto’s en kleuren. Wanneer je aan het programma gewend bent geraakt, kun je op deze manier in één oogopslag veel informatie vinden en begrijpen.

Monday maakt gebruik van visuele tijdlijnen om de voortgang van een project bij te houden. Er is daarnaast ook de mogelijkheid om je eigen weekoverzicht te bekijken, zo kun je zien wat er die week gepland staat en wat er van je wordt verwacht.

Monday biedt daarnaast ook een mobiele applicatie aan, zodat je altijd toegang hebt tot de app.

Met welke andere softwareprogramma’s kan Monday worden geïntegreerd?

Monday heeft koppelingsfuncties met een aantal andere handige softwareprogramma’s en online functionaliteiten, zoals Slack, Excel, Dropbox, Google Calendar, Google Drive, Integromat, Zapier en Trello.

Hoe gebruiksvriendelijk is en oogt het programma?

Omdat Monday zo gericht is op visueel overzicht, is het programma erg intuïtief en gebruiksvriendelijk. Wanneer je gewend raakt aan het design, de kleuren en de kolommen kun je er gemakkelijk je weg in vinden. Probeer een gratis trial uit om hier zelf achter te komen.

Welke rapportages kun je uit Monday halen?

Omdat het bij Monday om een team management softwareprogramma gaat, zijn rapportages niet de hoofdfocus. De focus ligt juist op gemakkelijke communicatie tussen teamleden op een project. Het is mogelijk om alle benodigde rapportages in te voeren en met elkaar te delen, zodat je altijd van elkaar op de hoogte bent.

Hoe is de prijsopbouw van Monday?

De kosten voor het gebruik van Monday worden weergeven in Amerikaanse dollars. Voor de basic versie betaal je $ 25,- per maand. De standaard en meest populaire module kost $ 39,- per maand. Als je meer mogelijkheden wil, dan kies je voor de ‘Pro’ versie van Monday voor $ 59,- per maand. Tot slot heb je nog de ‘Enterprise’ optie, hieraan is geen vaste prijs verbonden. Je kunt contact met Monday opnemen om een prijs af te spreken.

Hoe is de support vanuit de organisatie?

Er zijn verschillende soorten support die Monday aanbiedt. Zo zijn er online, live ‘walkthroughs’ die elke dag op een vaste tijd plaats vinden. De walkthroughs verschillen van basic tot gevorderd. Wanneer de geplande tijd voor jou niet uitkomt, kun je ook altijd vooraf opgenomen webinars volgen die de verschillende functionaliteiten van Monday behandelen.

Op de website van Monday vind je ook tutorials die je door kunt lopen wanneer er nog onduidelijkheden zijn. Je kunt tot slot trainingen volgen, je aanmelden op het forum, zoeken binnen de frequently asked questions of contact opnemen middels het contactformulier. Er zijn dus tal van mogelijkheden om je problemen binnen Monday op te lossen.

Remko van Buuren

Met meer dan 20 jaar ervaring in finance en projectmanagement, heb ik mijn sporen verdiend bij verschillende multinationals. De afgelopen jaren heb ik mijn eigen ondernemersavontuur beleefd en veel geleerd onderweg. Nu sta ik klaar om jou te helpen bij het starten en laten groeien van jouw bedrijf!

Andere interessante artikelen

Inkomstenbelasting en de eenmanszaak, zo zit het (update 2024)

Ben je ondernemer en heb je een eenmanszaak? Dan moet je over elk jaar aangifte voor de inkomstenbelasting doen. Hier ben je ...
Gepost op: 10 maart 2024

7 redenen waarom een zakelijke lening aanvragen interessant kan zijn voor jou

Tegenwoordig kan je via het internet vrij eenvoudig zakelijke leningen vergelijken en ook aanvragen. Hierbij is de ene zakelijke rekening is de ...
Gepost op: 30 juli 2023

Starten met Importeren & Exporteren

Het klinkt aantrekkelijk, en natuurlijk is het op dit moment ook heel hip. Importeren, en dan vooral uit China. Het land van ...
Gepost op: 22 mei 2015

Incontrol: Review

Veel bedrijven werken nog op papier. Formulieren moeten met pen en papier worden ingevuld, worden teruggestuurd naar een afdeling en moeten vervolgens ...
Gepost op: 12 mei 2020

Vijf onmisbare ingrediënten voor de ideale coworking space

Ze schieten al jaren als paddenstoelen uit de grond: coworking spaces. Of, in gewoon Nederlands: plekken waar je met gelijkgestemde ondernemers of ...
Gepost op: 16 november 2021

Deze kosten zijn wel, niet of beperkt aftrekbaar

Ondernemers mogen zakelijke kosten aftrekken van de winst bij de aangifte Inkomstenbelasting. Zakelijke kosten zijn de kosten die (binnen redelijke grenzen) nodig ...
Gepost op: 3 april 2024

Investeringsaftrek: als ondernemer besparen op investeringen

Het klinkt misschien raar, maar door te investeren kun je als ondernemer geld besparen! Investeer je bijvoorbeeld in een jaar minimaal € ...
Gepost op: 29 september 2020

Waarom iedere ondernemer passief inkomen zou moeten verdienen

Vrijheid. Dat is voor veel ondernemers dé reden om een eigen bedrijf te beginnen. Maar ja, dan moet er natuurlijk wel geld ...
Gepost op: 14 mei 2021

Wat je van boekhouden moet weten als ondernemer

Als ondernemer (of zzp’er) is het niet per se noodzakelijk om boekhoudkundige kennis te hebben. Maar het is wél handig als je ...
Gepost op: 2 februari 2021

Tips voor de btw aangifte als zzp’er

Aan het einde van ieder kwartaal (uitzonderingen daargelaten) moet je als ondernemer de btw–aangifte (omzetbelasting) doen. Dit is voor veel ondernemers altijd een ...
Gepost op: 21 maart 2024

Handig

Top 3

Boekhoudsoftware

4.5/5
4.5/5
4.5/5

Dit zijn gesponsorde resultaten

Inschrijf je in voor onze nieuwsbrief & ontvang onze handige budgettool in jouw mailbox!

Je ontvangt max. 2 mails per maand.

Handige budgettool voor zzp'ers

Altijd genoeg geld voor de belasting, je bedrijf en jezelf.