Review Archie CRM

Review Archie CRM

Het klantensysteem is een van de belangrijkste elementen van de administratie van een ondernemer. Je hebt via dit systeem immers toegang tot je klant. Tegenwoordig is toegang alleen, voor veel ondernemers niet voldoende en willen zij meer inzicht verkrijgen in wie hun klanten zijn. Hiervoor maken veel ondernemers gebruik van Customer Relation Management, ofwel CRM. Ondernemers die op zoek zijn naar een CRM systeem, kunnen al sinds de jaren ’80 rekenen op de softwareoplossingen van Archie. Archie CRM is het meest geschikt voor middelgrote organisaties. Archie biedt deze service op twee manieren aan. Je kunt Archie op je eigen systeem laten draaien, of gebruikmaken van de cloud versie.

Welke functies & opties heeft Archie?

De kern van Archie is natuurlijk je klantenadministratie. Deze is overzichtelijk weergegeven en bevat meerdere tabs waarin je informatie over jouw klanten kwijt kunt. Vooral de zoekfunctie is handig. Bovendien is het een lerend programma, zodat veelgemaakte zoekopdrachten en zoekresultaten bovenaan worden weergegeven. Daarnaast beschikt Archie ook over een agenda. Afspraken worden via Geomap geografisch weergegeven, zodat je ziet waar je op welk moment moet zijn.

Met welke andere software kan Archie worden geïntegreerd?

Je kunt je klantgegevens rechtstreeks koppelen aan LinkedIn profielen van je klanten. Dit is een handige toevoeging, aangezien veel klanten zelf hun LinkedIn up-to-date houden. Verder is het mogelijk Archie te koppelen aan je Outlook en agenda en e-mail. Ook is het mogelijk om rapportages uit Archie te exporteren naar MS Excel. Archie heeft ook een RRS feed, waarmee je externe bronnen (bijvoorbeeld het nieuws) kunt integreren met Archie.

Hoe gebruiksvriendelijk oogt en is Archie?

Archie werkt op basis van een overzichtelijk dashboard. Die overzichtelijkheid is handig. Je hebt in één keer toegang tot een boel informatie, zonder dat het te druk wordt op je scherm. Je navigeert gemakkelijk tussen de verschillende onderdelen van het programma.

Welke rapportages kan je eruit halen?

Archie is visueel aantrekkelijk en geeft je in één oogopslag inzicht in de voortgang van je projecten. Als een taak of afspraak al uitgevoerd had moeten zijn, maar nog niet als voltooid in het systeem staat, worden deze rood weergegeven. Ook krijg je met een druk op de knop actuele rapportages over verkoopcijfers, en over je relaties met je klanten en leveranciers. Je kunt de rapportages exporteren naar Excel, of ze als bron gebruiken voor bijvoorbeeld SPSS.

Hoe is de prijsopbouw?

Archie heeft drie modules. Zakelijk, Gemeente en Non-Profit. De meeste modules zijn beschikbaar vanaf €200 per maand. Voor je overgaat tot aankoop van het product, kun je Archie uitproberen op een online demo. Nieuwe gebruikers kunnen bij Archie een initiële cursus volgen. Na het volgen van deze training is gebruikmaken van de telefonische helpdesk gratis. Deze training kost €275 per persoon en duurt ongeveer één dag.

Hoe is de support vanuit de organisatie?

Archie heeft een telefonische helpdesk waarbij je voor ondersteuning terechtkan. De kwaliteit van de geboden hulp is hoog en de meeste vragen worden dan ook snel beantwoord. Deze hulp is gratis, zolang je als gebruiker de initiële training van één dag gevolgd hebt.

Remko van Buuren

Met meer dan 20 jaar ervaring in finance en projectmanagement, heb ik mijn sporen verdiend bij verschillende multinationals. De afgelopen jaren heb ik mijn eigen ondernemersavontuur beleefd en veel geleerd onderweg. Nu sta ik klaar om jou te helpen bij het starten en laten groeien van jouw bedrijf!

Andere interessante artikelen

ZZP & Pensioen: wat kost het en welke opties heb ik?

“Pensioen opbouwen, ik? Ik ben al blij als ik nú rond kan komen!” Een collega zzp’er gaf met deze uitspraak aan wat ...
Gepost op: 4 april 2024

Hoe start je een eigen remote bedrijf

Zie je tijdens je werkzaamheden voor je baas ook dat immense inkomen de revu passeren en aan je neus voorbijgaan? Je krijgt ...
Gepost op: 5 januari 2024

Zo maak jij de werkplek LGBTQ-vriendelijk

Als je eigen baas bent, wil je als het goed is dat al je werknemers zich prettig voelen onder jou en dat ...
Gepost op: 4 september 2023

Investeringsaftrek: als ondernemer besparen op investeringen

Het klinkt misschien raar, maar door te investeren kun je als ondernemer geld besparen! Investeer je bijvoorbeeld in een jaar minimaal € ...
Gepost op: 29 september 2020

Vijf zaken om op orde te hebben als startende onderneming

Als je een startende ondernemer bent, is het belangrijk dat je voorbereid bent op alle uitdagingen die je kunt verwachten. Er zijn ...
Gepost op: 22 maart 2023

De beste keuze: laserprinten of inkjet?

Bij het kiezen tussen een laser- of inkjetprinter voor je bedrijf draait het eigenlijk om wat je echt nodig hebt. Denk aan ...
Gepost op: 5 januari 2024

Startersaftrek in 2024

Als zelfstandig ondernemer komt er veel op je af, vooral als het gaat om belastingen en financiën. Gelukkig zijn er regelingen die ...
Gepost op: 9 juni 2023

Incontrol: Review

Veel bedrijven werken nog op papier. Formulieren moeten met pen en papier worden ingevuld, worden teruggestuurd naar een afdeling en moeten vervolgens ...
Gepost op: 12 mei 2020

Hoe krijg ik als zzp’er klanten?

Als zzp’er wil je natuurlijk (meer) klanten, maar hoe krijg je die? Jouw onderneming heeft klanten of opdrachtgevers nodig, anders verdien je ...
Gepost op: 7 april 2020

Door analisten erkende Enterprise Asset Management software helpt bij efficiënt beheer van bedrijfsmiddelen

Organisaties actief in de industrie, utilities, logistiek, gezondheidszorg en infrasector zijn gebaat bij grip op de kostbare assets. Door het realiseren van ...
Gepost op: 28 januari 2022

Handig

Top 3

Boekhoudsoftware

4.5/5
4.5/5
4.5/5

Dit zijn gesponsorde resultaten

Ontvang onze handige budgettool + tips en tricks voor gezond financieel ondernemen!

Je ontvangt max. 2 mails per maand.

Handige budgettool voor zzp'ers

Altijd genoeg geld voor de belasting, je bedrijf en jezelf.