Zoeken
Zoeken
Facturatie optimaliseren? Kijk eens naar slimme debiteurenbeheer software!

Inhoud

Facturatie optimaliseren? Kijk eens naar slimme debiteurenbeheer software!
Facturatie optimaliseren? Kijk eens naar slimme debiteurenbeheer software!

Geschreven door:

Zakelijkgroeien.nl
Hier vind je oplossingen, tips en tools om zorgeloos te ondernemen. Zodat jij je kan focussen op de zakelijke groei van je bedrijf....

Gewijzigd op:

22 augustus 2024

Leestijd:

3 minuten

Facturatie optimaliseren? Kijk eens naar slimme debiteurenbeheer software!

Vrijwel iedere ondernemer krijgt er dagelijks mee te maken: facturen die niet binnen de betalingstermijn betaald worden. Vervelend, want dit kost veel tijd én geld. Gelukkig bestaan er tegenwoordig tal van programma’s die helpen bij het automatiseren en stroomlijnen van debiteurenbeheer. Hiermee is stress over openstaande rekeningen zo goed als verleden tijd. In dit artikel vertellen we graag meer over deze slimme debiteurenbeheer software.

Maar eerst: wat is debiteurenbeheer eigenlijk?

Voordat we dieper ingaan op debiteurenbeheer software, laten we kort stilstaan bij wat debiteurenbeheer precies inhoudt. Debiteurenbeheer is simpel gezegd het proces waarbij een bedrijf ervoor zorgt dat klanten hun facturen op tijd betalen. Dit is essentieel voor een gezonde cashflow en een stabiele financiële situatie. Goed debiteurenbeheer is niet alleen een kwestie van herinneringen sturen, het omvat ook het opvolgen van openstaande posten, het inschatten van kredietrisico’s en het optimaliseren van het gehele facturatieproces.

Waarom is goed debiteurenbeheer zo belangrijk?

Een effectief debiteurenbeheer is van groot belang voor ondernemingen, vooral voor het MKB. Het zorgt voor een continue geldstroom, waardoor je als ondernemer flexibel kunt opereren en je bedrijf gezond kunt laten groeien. Ook minimaliseert het de kans op oninbare vorderingen en verlaagt het de financiële risico’s van je onderneming. Bovendien draagt het bij aan een positief imago van je bedrijf; klanten waarderen het wanneer zaken professioneel en soepel worden afgehandeld.

Slimme debiteurenbeheer software voor snelle, effectieve facturatie

Wanneer je jouw debiteurenbeheer zo goed als mogelijk wil uitvoeren, is het een must om tijdig actie te ondernemen. Professionele debiteurenbeheer software neemt veel van de handmatige taken en administratieve rompslomp uit handen. Met de software automatiseer en stroomlijn je het gehele proces: van het opstellen en versturen van facturen tot het automatisch verzenden van betalingsherinneringen. Zo hoef je na het versturen van de factuur nergens meer over na te denken. Zijn er wel zaken die jouw aandacht nodig hebben? Dan ontvang je een berichtje en kan alles door middel van persoonlijke aandacht worden opgelost.

De features van debiteurenbeheer software

De belangrijkste features van debiteurenbeheer software op een rij:

Geautomatiseerde opvolging: Debiteuren worden automatisch, op een vriendelijke en duidelijke manier, herinnerd aan openstaande facturen. Jij bepaalt het proces, de doorlooptijd en de manier waarop de klant herinnerd wordt.

Dashboard: De software geeft je dagelijks via een online dashboard een realtime overzicht van de acties die je kunt oppakken. Hier kun je ook historie terugzien en vragen van debiteuren beantwoorden.

Betaalmethoden: Met slimme debiteurenbeheer software kunnen klanten met 1 klik betalen hoe ze het liefst willen, bijvoorbeeld met iDeal, Apple Pay of Bancontact.

Klantenportaal: In het portaal kunnen klanten alle informatie vinden over hun facturen en betalingen. Hier kunnen ze gemakkelijk online betalen, vragen stellen of een factuur downloaden.

Huisstijl: De software is compleet aan te passen in jouw huisstijl, zodat het een verlengstuk is van jouw organisatie. Het online klantenportaal en alle reminders zijn voorzien van jouw logo en kleurenstelling.

Onze tip: Notify debiteurenbeheer software van Finster

Wil je graag de cashflow binnen jouw organisatie optimaliseren? Check dan eens de debiteurenbeheer software van Finster: Notify. Dit programma biedt het complete pakket: van strakke, vriendelijke betalingsherinneringen tot een overzichtelijk dashboard in je eigen huisstijl. Ook kan Notify gekoppeld worden aan CRM-systemen en boekhoudprogramma’s, waardoor gegevens naadloos overstromen. Kortom, alles om jouw debiteurenbeheer soepel te laten verlopen en jouw klanten tevreden te houden!

Deel het artikel
Wat vond je van dit artikel?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Leestijd:

6 minuten

Stel je voor: je zoekt een goede koptelefoon en komt een merk tegen dat het verhaal vertelt van muzikanten die

Leestijd:

3 minuten

Een succesvolle bedrijfsvoering begint met overzicht en efficiëntie. Of je nu een kleine webshop runt of een groot magazijn beheert,

Leestijd:

6 minuten

Stel je voor: je typt “het weer in Amsterdam” in Google en binnen een fractie van een seconde krijg je

Leestijd:

3 minuten

Als zzp’er heb je dagelijks te maken met zakelijke betalingen. Of het nu gaat om het boeken van een werkplek,

Leestijd:

4 minuten

Misschien denk je dat een zakelijk vast telefoonnummer een beetje ouderwets is, omdat het merendeel van alle communicatie nu gaat

Leestijd:

3 minuten

Als ondernemer weet je hoe belangrijk een betrouwbare en efficiënte bedrijfsauto is. De Volkswagen UP heeft z’n plekje al lang

Verzekering aanvragen

Kom op de wachtlijst voor de Groeihub

Aanmelding training bedrijfsplan

Ontvang gratis advies over een zakelijke lening

Vul onderstaande vragenlijst in en een van onze experts zal contact met je opnemen. 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Als bedankje krijg je onze handige budgettool in jouw mailbox!

Je ontvangt max. 2 mails per maand.

Meer tips?