Ultieme Review e-Boekhouden (update 2022)

Ultieme Review e-Boekhouden (update 2022)

e-Boekhouden is een boekhoudprogramma dat in 2002 op de markt kwam en sindsdien snel een gevestigde naam is geworden in de boekhoudsoftwaremarkt. Vooral het gebruiksgemak, de compleetheid en prijs maken het een veel gekozen programma om de boekhouding in te doen. Het programma wordt veel gebruikt door ondernemers en zzp’ers. Maar ook door financiële professionals zoals boekhouders en accountant.

De populariteit van het programma blijk ook uit de vele reviews. Het programma scoort een 4,8 uit 5 op basis van ongeveer 1200 reviews op Trustpilot.

Maar kloppen al deze reviews wel en hoe goed werkt het boekhoudprogramma nou in het echt? Wij doken de afgelopen 12 maanden diep in e-Boekhouden om erachter te komen hoe goed het programma écht is. Hoe werkt het in de dagelijkse praktijk? Daar geeft deze review antwoord op. 

Inhoud van de review

logo-loek
4.8/5

Actie e-Boekhouden:

Via ons krijg je als startend ondernemer 15 maanden gratis e-Boekhouden.nl!

Samenvatting van de belangrijkste plus- en minpunten

Pluspunten:

  • Zeer uitgebreid programma met veel opties 
  • Superhandige app
  • Veel zaken geautomatiseerd zoals facturen sturen, bankgegevens inladen en mutaties wegboeken
  • Uitgebreide documentatie in woord en beeld
  • Helpdesk (die goed bereikbaar is)
  • Aantrekkelijk prijs
  • Opmaak van offertes en facturen in eigen huisstijl
  • Uitgebreide koppelingen met banken en externe platformen zoals webshops, crm, facturatieprogramma’s
  • Direct btw aangifte doen binnen het programma
  • Mogelijkheid om direct te incasseren middels SEPA 
  • Klanten kunnen facturen direct naar e-Boekhouden mailen 

Minpunten:

  • Look en feel wat ouderwets
  • Soms onduidelijk taalgebruik (gericht op boekhouder)
  • Soms is de logica niet helemaal helder, dus waar vind je wat. Wat gebeurt er als je een actie hebt uitgevoerd en waar vind je dan het resultaat 
  • Direct inzicht in cijfers zoals omzet 
  • Splitsing tussen facturatie en boekhoudmodule voelt niet logisch 

e-Boekhouden proberen? Start je gratis proefperiode

Video review van e-Boekhouden

Wat kan je met e-Boekhouden?

Met e-Boekhouden kan je de volledige boekhouding uitvoeren. Facturen sturen en inboeken, betalingen verwerken en inzicht krijgen in de balans en winst- en verliesrekening. Veel zaken kunnen geautomatiseerd worden voor tijdswinst. Zo kan je een directe koppeling maken met je bank en kunnen mutaties en facturen automatisch worden ingeboekt. Je hoeft dan alleen nog te controleren of de voorgestelde boeking klopt.

Naast deze basisfuncties biedt e-Boekhouden diverse extra functionaliteiten zoals (veel!) externe koppelingen, het versturen van offertes, facturen, urenregistratie, btw-aangiftes uitvoeren (handig) en relatiebeheer. Bovendien is er een handige app waarin je ‘on the go’ je boekhouding kan bijwerken. 

Met e-Boekhouden kun je facturen opmaken in je eigen huisstijl, om deze vervolgens direct te mailen naar je klanten. De klant kan de factuur betalen middels een automatisch incasso, een betaallink of kiest ervoor om de factuur handmatig over te maken. Het is daarnaast mogelijk om terugkerende facturen te maken. Handig voor als je klanten maandelijks een standaardfactuur stuurt.

Offertes kunnen ook worden gemaakt in je huisstijl, en er is een overzichtelijke userinterface om je offertes te maken en indien ze akkoord zijn om te zetten naar een factuur. 

Binnen relatiebeheer vind je veel verschillende functionaliteiten. Het beheren van je klanten is gemakkelijk vanaf e-Boekhouden. Importeer je klanten en leveranciers direct en definieer zelf de invoervelden. Het is ook mogelijk om bedrijven direct bij de KvK op te zoeken. 

Wanneer je op projectbasis werkt is het belangrijk dat je de gewerkte uren bij kunt houden. Hiervoor wordt de urenmodule aangeboden. Zowel online als via de app van e-Boekhouden kun je je uren invoeren. Je kiest zelf of je de uren per activiteit of per project registreert om deze vervolgens direct bij de klant te factureren.

e-Boekhouden kan je als starter (de eerste 15 maanden) gratis gebruiken. Ben je al langer aan het ondernemen? Dan begint de prijs van e-Boekhouden bij € 9,95 per maand. 

logo-loek
4.8/5

Actie e-Boekhouden:

Via ons krijg je als startend ondernemer 15 maanden gratis e-Boekhouden!

e-Boekhouden voor het eerst openen

Nadat je jezelf hebt aangemeld voor E-Boekhouden en inlogt kom je op onderstaand scherm uit. 

Wat direct opvalt is dat het scherm er  vrij simpel uitziet. Dit is prettig, want hierdoor oogt het rustig en komt er niet veel informatie op je af.

Met een tekst en links naar het starten met E-Boekhouden wordt je verwelkomt als je het programma voor het eerst opent. Vooral handig is hier het eerste filmpje, “Hoe richt ik E-Boekhouden in.” Hier leer je in 8 minuten hoe je het programma zo opzet dat het ook allemaal klopt wat je erin uitspookt. Wij raden aan de tijd te nemen om dit filmpje ook echt even te bekijken.

Het startscherm van E-Boekhouden

Het startscherm uitgelegd

In het startscherm zie je een rij bovenin. Hierin staan alle modules:

  • boekhouden
  • factureren
  • relaties
  • uren
  • accountinstellingen met support

Aan de linkerkant van het scherm vind je per module de opties binnen deze module. 

In deze review kijken we vooral naar de eerste 2 modules ‘boekhouden’ en ‘factureren.’ Waarbij de meest relevante functies vooral te vinden zijn onder boekhouden. Deze zetten we daarom als eerste op een rijtje. Wat vind je hier? 

 In de module ‘Boekhouden’ vind je de volgende functionaliteiten:

  • Invoeren
    • Facturen(verstuurd en ontvangen)
    • Bonnetjes/Afschriften (contante betalingen)
    • Importeren (van bakafschriften)
  • Overzichten
    • Balans
    • Winst & verlies
    • Grootboek
    • Mutaties
    • Open posten 
    • Overig
  • Aangiftes
    • BTW-aangifte
    • ICP-opgave (voor levering in de EU)
    • Verstuurde aangiftes
  • Overig
    • Digitaal archief 

Je boekhouding slim en correct opstarten in E-Boekhouden

Om je boekhouding op te starten moet je altijd een beginbalans maken. Hierop staat de financiële startsituatie van jouw bedrijf. Het laat zien met welke middelen je jouw bedrijf start. Dus hoeveel (eigen en vreemd) geld heb je tot je beschikking, inventaris en bijvoorbeeld machines of een bedrijfsgebouw.  

In E-Boekhouden kan je de beginbalans makkelijk zelf toevoegen via beheer. Hier kan je ook de standaard grootboekrekeningen toevoegen, wijzigen of verwijderen. 

Tip: Het aantal grootboekrekeningen in e-Boekhouden is standaard best uitgebreid. Ideaal natuurlijk voor bedrijven in het mkb. Maar als je freelancer of zzp’er bent dan kan je op zich prima werken met minder grootboekrekeningen. Dit maakt e-Boekhouden namelijk voor jezelf overzichtelijker en dus makkelijker om je boekhouding in te doen. Als eenpitter zou je bijvoorbeeld alleen de volgende grootboekrekeningen kunnen gebruiken voor de winst & verliesrekening:

  • Omzet
  • Afschrijvingen
  • Reis & verblijfkosten
  • Opleidingen
  • Inkoop derden
  • Algemene kantoorkosten

Voor de balans raden wij aan de standaardindeling te gebruiken.

Je mag grootboekrekeningen trouwens noemen zoals jij dat wilt. Er zijn hier wel standaarden voor maar het is niet verplicht je hieraan te houden.

Door het aantal grootboekrekeningen beperkt te houden en een duidelijke omschrijving te geven zal je merken dat je veel makkelijker je boekhouding bij kan werken. Je hoeft namelijk minder te zoeken naar de juiste grootrekening bij het boekhouden.

Bedrijfsgegevens toevoegen van jezelf en van relaties

Als je start in e-Boekhouden zal je sowieso je eigen bedrijfsgegevens moeten toevoegen, maar waarschijnlijk heb je ook al relaties zoals klanten en leveranciers die toegevoegd moeten worden. Onder beheer kan je de eigen bedrijfsgegevens toevoegen. Onder relaties kan je een voor een je relaties toevoegen (eventueel via de KvK). Ook is er een mogelijkheid om relaties te importeren.  Onder relatiebeheer kan je veel extra informatie kwijt. Zoals een standaard grootboekrekening waar de relatie aan wordt gekoppeld, een betalingstermijn en de relatie de mogelijkheid geven om rechtstreeks naar e-Boekhouden een factuur te sturen.

Factuur en offerte sjablonen 

Je bespaart jezelf veel tijd door bij het starten met e-Boekhouden wat tijd te nemen om voor je facturen en offertes een standaard sjabloon aan te maken. Dit kan je doen inclusief eigen logo of andere afbeeldingen en in verschillende lettertypes. Je hebt veel vrijheid in de opmaak. Dus leeft je uit ;-). Ook handig hier is dat je middels ‘standaardvelden’ veel dynamische gegevens (zoals gegevens van je relatie) in kan laden. Zodat je zeker weet dat dit altijd klopt. 

Hetzelfde geldt voor de begeleidende mail die je stuurt bij een offerte of factuur. Ook deze kan je standaardiseren binnen e-Boekhouden. En mocht je een aanmaning moeten versturen, dan kan je daar ook alvast en standaard e-mail voor opmaken.

Je bank koppelen

Een van de grote voordelen van e-Boekhouden is dat het enorm veel koppelingen heeft met externe partijen. Zo ook met alle banken in Nederland. Dit betekent dat je automatisch de transacties op je bankrekening kan inladen in het programma. Klaar om verwerkt te worden. Hiervoor rekent e-Boekhouden trouwens niks extra’s. 

Eigen ervaring met e-Boekhouden: hoeveel tijd kost het? 

Om het programma goed testen hebben we onze boekhouding er een jaar in gedaan. Dit zijn onze bevindingen:

  • Compleet programma
  • Duurt even voordat je het door hebt, dus besteed een uurtje (of twee) aan het doornemen van documentatie
  • Opstarten gaat makkelijk, maar fouten maken ook
  • Uitstekende prijs/kwaliteit
  • Dankzij automatisering van boekhouding bespaar je snel tijd. Maak hier dus gebruik van!
  • App is écht een toevoeging 

Het verwerken van mutaties gaat goed. Het programma leert van je acties en doet suggesties voor boekingen. Daarnaast zijn de automatische importregels een must om te gebruiken. Met deze regels zorg je dat terugkerende betalingen automatisch worden ingeboekt. Dit is handig voor bijvoorbeeld huur, telefoon en andere abonnementen of terugkerende kosten en inkomsten.  Het versturen en inboeken van facturen voelt wat omslachtig doordat dit wordt gedaan in verschillende modules. Namelijk facturen sturen in de facturatiemodule en inboeken onder boekhouden. 

Ook prettig zijn de factuur en offerte templates inclusief standaardmails die je kan gebruiken. Ze zien er goed uit en er is veel mogelijk zodat je passende en professionele offerte en factuur kan sturen.  

Uiteindelijk waren wij voor ons eerste kwartaal met ongeveer 150 mutaties 3 uur bezig. Maar hierbij zaten veel extra acties om de boekhouding op te starten. Zoals het aanmaken van relaties, sjablonen voor facturen en offertes aanmaken en automatische importregels instellen. Uiteindelijk zal je de boekhouding moeten kunnen doen binnen 2 uur per kwartaal als je freelancer of zzp’er bent.  Reserveer je maandelijks een uurtje voor de boekhouding, dan moet je de boekhouding prima kunnen bijwerken in e-Boekhouden.

Belangrijk is wel dat je het programma hiervoor goed inricht én je snapt wat je aan het doen bent. Zodat je boekhouding ook klopt.

Boekhouding bijwerken in e-boekhouden: hoe werkt het?

Binnen de boekhouding van je bedrijf moet je verantwoorden wat er met je geld gebeurt. Dit doe je door aan te geven waarom je het hebt ontvangen of waar het aan is uitgegeven. Vervolgens moet je dit bewijzen. Dit doe je met een factuur of bon. 

Wat er met je geld is gebeurt verwerk je onder mutaties. Mutaties zijn binnen e-Boekhouden namelijk de bij- en afschrijvingen op je bankrekening en kas. 

Om mutaties goed te verwerken heb je 2 dingen nodig:

  1. Een betaling (dit is meestal een bij- of afschrijving op je bankrekening)
  2. Een factuur of bon

Uiteindelijk kan je trouwens terugkerende betalingen standaard inboeken. Je hoeft hier niet telkens een factuur aan toe te voegen. Zolang je die factuur maar zelf ergens vandaan kan toveren mocht dat ooit bij een controle nodig zijn.

Hoe goed werkt het automatisch inboeken?

Het automatisch inboeken werkt prima. Zeker als je algemene inboekregels instelt voor terugkerende betalingen zal  voor jezelf de boekhouding verwerken een stuk makkelijker worden. 

Zorg alleen wel dat je inboekregels niet te algemeen maakt. Anders heb je kans dat je mutaties verkeerd inboekt. Ook is het belangrijk dat je zeker weet dat je de boeking zelf kan verantwoorden met een bon of factuur. Je kan er hierbij voor kiezen om bijvoorbeeld altijd een limiet van € 100,- in te stellen voor het automatisch wegboeken.  Ook de juiste tegenrekening selecteren is belangrijk. Anders worden betalingen verkeerd ingeboekt in je boekhouding. 

Creditcards en payment provider betalingen wegboeken

Altijd lastig is het om creditcard afschrijvingen en betalingen via payment providers zoals PayPal en Mollie goed in te boeken. Hier staat immers meestal niet direct bij wie er is betaald.

Gelukkig kan je in e-Boekhouden per mutatie zelf facturen en notities toevoegen zodat je hiermee de mutatie kan verwerken en verklaren. 

e-Boekhouden geeft zelf als tip om voor payment providers een aparte grootboekrekening te maken onder betaalmiddelen (hier staan al standaard bank en kas). Vervolgens kan je de transacties via deze payment provider gewoon verwerken in je boekhouding.

Betalingen via een kassasysteem verwerken

e-Boekhouden heeft koppelingen met veel kassasystemen. Hierdoor worden betalingen automatisch in het programma ingeladen en ingeboekt. Het programma heeft een koppeling met:

  • BizzCloud
  • CashDesk
  • Count-IT
  • Zettle
  • Lightspeed Restaurant
  • Lightspeed Retail

Je bank koppelen met e-Boekhouden

Om je facturen en andere uitgaven en inkomsten in je boekhouding te verwerken zullen deze gekoppeld moeten worden aan een daadwerkelijke betaling. Dit zal voor de meeste ondernemers een betaling op een bankrekening zijn. 

Je kan op 2 manieren de betalingen op je bankrekening in e-Boekhouden krijgen. Namelijk door handmatig je bij- en afschrijvingen te uploaden. Bijvoorbeeld met een cam053 bestand. Dit kost  maximaal 5 minuten werk per keer. Maar heeft als nadeel dat het wat handwerk vraagt en je boekhouding niet helemaal bij is. Misschien niet erg voor kleinere ondernemers, maar als je een slagje groter bent wel. Daarom heeft e-Boekhouden ook een automatische bankkoppeling. Hiermee wordt dit allemaal voor je uitgevoerd, zonder extra kosten!

Facturen sturen en inboeken

Binnen e-Boekhouden kan je makkelijk facturen sturen. Dankzij de mogelijkheid om een sjabloon te maken kan je een standaard factuuropmaak maken waarmee je makkelijk je klanten altijd een goed opgemaakte, complete factuur stuurt in je eigen huisstijl.

Wil je facturen met verschillende gegevens of stijlen naast elkaar gebruiken? Dan kan dat ook. Je kan zoveel sjablonen voor facturen maken als dat je nodig hebt.

Bij elk sjabloon kan je afbeeldingen toevoegen voor bijvoorbeeld je logo. Standaard velden aanmaken die automatisch worden gevuld (bijvoorbeeld met klantgegevens) en standaardteksten toevoegen.

Een andere handige feature is dat je standaard producten kan aanmaken binnen e-Boekhouden die je vervolgens direct kan toevoegen aan facturen. Dit bespaart je tijd in het maken van je factuur.

Handige features:

  • Uitgebreide mogelijkheid om facturen op te maken
  • Automatisch laten vullen van velden zoals bedrijfsnaam, IBAN enz.
  • Standaardsjablonen maken waarmee je snel facturen maakt
  • Periodiek facturen sturen, bijvoorbeeld maandelijks een standaard factuur
  • Facturen e-mailen naar klant rechtstreeks uit e-Boekhouden
  • Automatische Incassomogelijkheid via SEPA
  • Sjablonen voor het versturen van de begeleidende e-mail bij facturen
  • Betaallink toevoegen voor directe betaling via bijvoorbeeld iDeal

Wat kan beter?

  • Geen incassotraject
  • Inzicht in handige gegevens zoals vervaldatum, status factuur
  • Factuur rechtstreeks toevoegen bij het invoeren van een mutatie

Facturen inboeken

Facturen die je in e-Boekhouden zelf maakt kan je direct inboeken in je boekhouding. 

Facturen die je verstuurt en ontvangt buiten e-Boekhouden om moet je uiteindelijk ook in je boekhouding verwerken. Hiervoor kan je onder ‘boekhouding’ facturen toevoegen. Zodra je dit gedaan hebt kan je deze factuur koppelen aan een betaling die je hebt uitgevoerd of ontvangen. Dit doe je onder ‘invoeren.’ Op deze manier heb je ervoor gezorgd dat je factuur aan een betaling is gekoppeld en is verwerkt in je boekhouding.

Automatisch facturen inboeken

e-Boekhouden biedt de mogelijkheid om inkomende facturen automatisch in te boeken via een scan & herken mogelijkheid. e-Boekhouden breidt dan de boeking voor en jij hoeft alleen nog maar deze boeking te controleren en akkoord te geven.  Dit gebeurt allemaal in het digitaal archief. Dit is handig voor inkomende facturen, die kan je dan namelijk zelf per mail sturen naar e-Boekhouden (hiervoor krijg je een speciaal e-mailadres). Eventueel kan je ook leveranciers vragen hun facturen direct naar dit mailadres te sturen. 

Voorbeeld van een factuur gemaakt binnen e-Boekhouden

Offertes maken binnen e-Boekhouden

De meeste ondernemers zullen regelmatig een offerte  toesturen naar prospects. Ook hiervoor biedt e-Boekhouden uitgebreide mogelijkheden. Zo kan je een offerte maken binnen je eigen huisstijl. Waar je makkelijk via standaardproducten de juiste producten aan toevoegt. Ook handig is de mogelijkheid om intern notities toe te voegen, de voortgang aan te geven en iemand toe te wijzen voor het opvolgen van facturen.

Om tijd te besparen kan je een of meerdere standaard sjablonen maken voor offertes en de begeleidende email voor het vesturen van offertes.

Vanuit e-Boekhouden kan je klanten rechtstreeks een offerte sturen per mail. Hier kan je direct bestanden aan toevoegen zoals algemene voorwaarden of andere relevante bestanden die horen bij de offerte.

Dankzij automatische velden worden bijvoorbeeld klantgegevens en je eigen gegevens automatisch ingevuld. Dit scheelt tijd en voorkomt fouten.

Moet je uitgebreide offertes maken? Dan heb je de mogelijkheid om een offerte te maken op meerdere pagina’s.

Voorbeeld van een offerte gemaakt binnen e-Boekhouden

e-Boekhouden app

Recent is de app van e-Boekhouden vernieuwd. Hiermee heeft het programma zijn gebruiksgemak flink verbeterd. Met de app kan je namelijk overal je boekhouding bijwerken. Bovendien zitten er handige features op, zoals een timer voor je urenregistratie. Ook geeft het een overzicht van je financiën, kan je er facturen in maken  en versturen. Tot slot ziet de app er gewoon goed uit, stiekem zelfs beter dan de normale online versie van het programma. Downloaden dus die app!

Prijzen e-Boekhouden

e-Boekhouden is gratis voor startende ondernemers (voor 15 maanden). Kleine ondernemers zoals zzp’ers hebben genoeg aan de kleinste variant van het pakket, deze kost € 9,95. Ben je groter? Dan is er nog geen man overboord. Want voor € 14,50 per maand kan je onbeperkt boekingen en facturen sturen.

e-Boekhouden proberen? Start je gratis proefperiode

Tot slot: onze tips om goed te starten met e-Boekhouden

e-Boekhouden is overall gewoon een heel goed programma om je boekhouding in te doen. Het schrikt soms wat af doordat het er minder slick uitziet als veel andere programma’s. Maar uiteindelijk gaat het om functionaliteit en gebruiksgemak. Precies op die punten scoort e-Boekhouden uitstekend. Zeker in combinatie met de vanaf prijs van 9,95 per maand is het een van de betere deals op de boekhoudsoftware markt.

  1. Lees en kijk goed naar de documentatie om je boekhouding op te starten. Dit gaat je echt helpen om fouten te voorkomen en je boekhouding vanaf dag 1 goed in te richten
  2. Maak je boekhouding zo simpel mogelijk. Verwijder onnodige grootboekrekeningen en geef de rekeningen die je wel gebruikt logische namen voor jezelf
  3. Richt je facturen en offertes netjes in met de sjabloon module. Stel standaard e-mails op
  4. Maak automatische boekregels aan voor terugkerende inkomsten of uitgaven. Dit scheelt je op termijn heel veel tijd in het bijhouden van je boekhouding 
  5. Gebruik e-Boekhouden ook om je administratie in te bewaren. Voeg facturen toe aan je boekingen zodat je het bewijs hiervan direct in e-Boekhouden hebt zitten
  6. Heb je een webshop? e-Boekhouden koppelt met bijna alle grote shopware. Hiermee zorg je dat je administratie 1 op 1 loopt met je boekhouding

 

logo-loek
4.8/5

Actie e-Boekhouden:

Via ons krijg je als startende zzp’er 15 maanden gratis e-Boekhouden!

Laatste updates van e-boekhouden

08/04/2022

  • Vanaf 2022 is inloggen met DigiD of eHerkenning verplicht bij de Belastingdienst. Dit kan je als ondernemer onnodig veel tijd en geld kosten. Gelukkig is dit met e-Boekhouden.nl niet het geval. eHerkenning is er direct in geregeld.
  • SNS Bankkoppeling: Bespaar veel tijd door uw zakelijke SNS bankrekening te koppelen met uw online administratie! Met deze koppeling worden alle transacties van uw bankrekening volledig automatisch in uw boekhouding geladen.
  • ABN AMRO Bankkoppeling: De functionaliteiten van deze koppeling zijn uitgebreid. Eerder was het al mogelijk uw banktransacties automatisch in uw boekhouding te laden. Vanaf nu is het ook mogelijk betaal- en incasso-opdrachten met behulp van de koppeling door te zetten naar uw internetbankierenomgeving.
  • Rabobank Bankkoppeling: Rabobank stopt per 1 juli met de ondersteuning van de huidige bankkoppeling. e-Boekhouden.nl heeft voor u een nieuwe Rabobank Bankkoppeling ontwikkeld. Zo laadt u nog steeds automatisch uw banktransacties in uw boekhouding.

01/01/2022

  • Nieuwe koppelingen met de software van Stella, Mollie, MultiSafePay, ECwid en Omnimove
  • Facturen die vanwege een stornering niet zijn betaald, kunnen eenvoudig opnieuw voor incasso worden klaargezet.
  • Het is nu mogelijk om meerdere producten tegelijk op te nemen in de voorraadadministratie.
  • Accountants kunnen via het creditoverzicht zien hoeveel credits zij nog binnen hun omgeving hebben. Daarnaast kunnen accountants credits toevoegen en overdragen aan de klant
  • Offertes in de app maken en toesturen 
  • In één handeling bonnetjes achter elkaar inscannen, uploaden en laten herkennen via de app. 

Tot slot voor de duidelijkheid, ja wij werken samen met e-Boekhouden en hier krijgen we een financiële vergoeding voor. Maar we werken samen met meerdere boekhoudprogramma’s. We hechten aan onze onafhankelijkheid en delen objectief onze mening. 

Jasper Runneboom

Dankzij 10 jaar zelf ondernemen en werken bij de Kamer van Koophandel heb ik goede kennis van cijfers en inside informatie over de Belastingdienst zelf. Deze en andere informatie voor je boekhouding vind je op deze website.

Andere interessante artikelen

boekhoudservice
Boekhouding uitbesteden?

Maak gebruik van onze boekhoudservice speciaal voor eenmanszaken en freelancers.

Bekijk ons aanbod »

Handig

Wat een mooie spontane foto he? 

welkom licht
Welkom op mijn website!

Ik heb deze website opgericht omdat ik weet dat de boekhouding een van de grootste struikelblokken voor ondernemers is. Mijn kennis hierover dankzij 10 jaar zelf ondernemen en mijn werk bij de Kamer van Koophandel deel ik hier. 

Je boekhouding de baas worden? Een goede eerste stap is dan onze adviestool voor je boekhouding in te vullen. 

Jasper 

boekhoudservice
Boekhouding uitbesteden?

Maak gebruik van onze boekhoudservice speciaal voor eenmanszaken en freelancers. 

Top 3

Boekhoudsoftware

4.5/5
5/5
4.5/5

Boekhoudprogramma van de maand

Tot 15 maanden gratis

4.6/5